Skip survey header
Bahasa Malaysia

Kajian Sistem Makanan Asia Urban

Tentang kajian ini

Anda telah dipilih khas untuk melengkapkan tinjauan ini, terima kasih kerana bersetuju menyelesaikannya.


Tujuan kajian ini adalah untuk memahami sistem makanan di bandar * di Asia. Kajian ini dijalankan secara bersama oleh Bank Dunia dan Pertubuhan Makanan dan Pertanian Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (FAO).


Objektif utama kami adalah untuk belajar daripada dasar dan tindakan di kalangan anda yang berkaitan dengan sistem makanan bandar, dan belajar strategi yang berguna yang telah menyumbang kepada makanan yang mencukupi dan sihat untuk semua, terutamanya penduduk berpendapatan rendah.


Kajian 20-30 minit ini akan dijalankan di bandar-bandar di  Asia .
Agensi anda dipilih untuk kajian ini; jika anda bersetuju untuk mengambil bahagian, respons anda sulit dan hanya digunakan untuk penyelidikan ini. Untuk pengenalpastian dalam kajian ini, hanya gabungan anda akan digunakan, nama anda tidak akan digunakan. Kami akan berkongsi laporan akhir dengan anda.


Soalan-soalan yang termasuk di kajian in adalah mengenali inisiatif makanan sedia ada di bandar anda. Kami dengan hormat meminta anda memberikan jawapan anda berdasarkan pengalaman dan pengetahuan bandar anda anda. Kami meminta jawapan anda dijawab sebagai wakil organisasi anda dan setia mungkin. Ini akan membantu kita untuk melihat lebih banyak sistem makanan di bandar anda.


Terima kasih.


Bank Dunia dan Pertubuhan Makanan dan Pertanian Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (FAO)

* Sistem makanan merangkumi semua pelaku dan aktiviti yang berkaitan dengan pengeluaran, pengagregatan, pemprosesan, pengedaran, penggunaan dan pelupusan produk makanan yang berasal dari pertanian, perhutanan atau perikanan.


 
Kredit gambar:<br /> YELLOW Mao. 黃毛. flickr. Creative Commons (CC BY-NC-ND).<br /> https://flickr.com/photos/yellowmo/24238289957